Fredagkväll/natt

Snart iaf... Fick ett sug att skriva ett inlägg men vet ej vad jag ska skriva om..

Lennart biter i sladdarna till datorn, barnen sover och Tobbe ser på film.. Jag har tråkigt.

I morgon ska vi baka hela dagen lång, lussekatter och julegodis. Kanske får lust till att göra köttbullar med. Hoppas på de så de är klart sen..

Oh my god vilket kul inlägg!

Jo jag har hittat en riktigt fin nyårsklänning. Hoppas den faller mig i smaken i verkligheten oxå.. Annars så är jag körd.

Jag har en fråga ang yttrandefrihet. Jo jag vet jag kan gå in och läsa om de men de står så mycket. Jag vill veta i stora drag vad som gäller! Någon?





Kommentarer
Postat av: Therese

Yttrandefrihet omfattar rätten att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning. FN:s deklaration formulerar rätten på följande sätt: "Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser"

2010-12-18 @ 09:44:45
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/
Postat av: Therese

I Sveriges lagstiftning finns det dock särskilda regler om hets mot folkgrupp som förbjuder rasistiska budskap, vilket känns självklart

2010-12-18 @ 09:47:54
URL: http://hedmanlindby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0